GDPR (General Data Protection Regulation), gjelder fra 25 mai 2018 :

GDPR er positivt for din personlige integritet og vil endre hvordan jeg som bedriftseier får samle inn og behandle dine personoppgifter. De viktigste endringene i GDPR er at du har rett til å gjennomføre rettelser, sletting eller tilgang til dine personoppgifter som jeg har samlet. Jeg selger – eller videreformidler aldri personopplysninger videre til 3.part eller andre parter.

GDPR (General Data Protection Regulation)

Personvern, nettbasert behandling av personopplysninger
Denne personvernerklæringen gjelder for Driving Trafikkskole / og hele bedriften her under.

For å kunne utføre kurs bestilt av kunde/elev, vil aktuell avtale (f.eks. avtale om trafikalt grunnkurs) bli lagret i virksomheten. Denne inkluderer informasjon knyttet til kundeforholdet, og dermed også nødvendig personopplysninger for å utføre bestilt oppdrag, fakturere kunde, og for arkivering for evt. senere bestillinger. Avtaler ligger lagret på lokal server, hvor det kjøres egne backup, samt i regnskapssystemet og i tabs.no. Adgangen til lokal server er tilgangstyrt, og kun ansatte i Virksomheten har tilgang til disse dokumentene. Personopplysningene om kunden som lagres i tabs.no er tilgangstyrt og kun ansatte i Virksomheten har tilgang til denne informasjonen. Dette gjelder Driving Trafikkskole.

Personopplysninger som behandles

Driving Trafikkskole samler inn personopplysninger som fødselsdato- men ikke personnummer, eller opplysninger om personlige betalingskort.

Eksempler på informasjon som innhentes:
– For og etternavn / Firmanavn
– Adresse
– Telefonnummer
– Epost adresse
–  Epost foresatte om eleven er under 18 år
– Fødselsdato – de 6 første tallene (aldri person nummer)

Kundens rettigheter:

Kunde samtykker til at Driving Trafikkskole lagrer gitte personopplysninger til [formål], og ikke til andre formål. Kunde har rett til å endre samtykker, ved senere henvendelse. Vil også opplyse om at kunde har rett til å få slettes sine kundeopplysninger fra våre register. Ved sletting av kundeopplysninger er det ikke lenger mulig å gjennomføre knytte kunde til arkiverte opplysninger om tidligere kurs og deltagelse, gitt den konsekvensen at fremtidige bestillinger ikke kan gjennomføres. Ved sletting av kundeopplysninger vil også medføre sletting av samtykker. Hvis sletting skulle være aktuelt, kreves skriftlig henvendelse til Driving Trafikkskole.

Eksempel på skjema:

Kontaktskjema på nettsiden
Ved påmelding til å motta vårt nyhetsbrev eller annen relevant informasjon på e-post. Påmelding av kurs eller andre henvendelser. Merk, at Driving Trafikkskole ikke selger eller videreformidler tjenester til elever under 18 år. Foresattes kontakt informasjon må alltid være til sendt om eleven er under 18 år.

Formålet med informasjonen som innhentes

For å kunne sende relevant informasjon og lagre opplysninger i databasen

Vi oppretter profiler på bakgrunnen av informasjonen som innhentes, for å kunne tilby deg de mest relevante produktene og yte god service. Profilene baseres kun på informasjon som du frivillig gir oss, vi henter ikke inn informasjon for dette formålet fra tredjeparter. Informasjon som innhentes gjennom tredjepart programmer for å forbedre informasjon – kan du lese mer om lengre nede på siden her. De programmene henter ikke inn personlig informasjoner om deg.

Hvordan lagres informasjonen?

Informasjon innhentet gjennom skjema på mine nettsider lagres i Mailchimp og i databaser på tabs.no.

Hvordan slettes opplysningene?

Informasjon slettes på oppfordring ved å kontakte via e-post : admin@drivingtrafikkskole.mo.

Rettigheter

Som bruker av nettsidene våre har du rett til å kreve innsyn i personopplysningene som vi behandler om deg og hvordan de behandles.
Du kan også kreve retting, sletting og begrensninger i behandlingen av personopplysninger i henhold til personopplysningsloven.

Hvor behandlingen av personopplysninger er basert på samtykke, kan du til enhver tid trekke samtykket tilbake.

Dersom du mener at Driving Trafikkskole ikke har overholdt dine rettigheter i henhold til personopplysningsloven, har du rett til å klage til den aktuelle tilsynsmyndigheten. Dette gjøres ved å sende klage til Datatilsynet, kontaktinformasjon er tilgjengelig på www.datatilsynet.no.

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler – små tekstfiler som er plassert på maskinen din for å hjelpe nettstedet å gi en bedre brukeropplevelse. Generelt brukes informasjonskapsler for å beholde brukerpreferanser, lagre informasjon for ting som handlekurver, og gi anonymisert sporingsdata til tredjepartsapplikasjoner som Google Analytics. Cookiene vil som regel gjøre surfingopplevelsen din bedre. Du kan imidlertid foretrekke å deaktivere informasjonskapsler på dette nettstedet og andre. Den mest effektive måten å gjøre dette på er å deaktivere informasjonskapsler i nettleseren din. Vi foreslår at du konsulterer Hjelp-delen av nettleseren din eller ved å trykke her ; Cookies, som gir veiledning for alle moderne nettlesere